VSEBINA S PORTALA WWW.KLOPOTEC.NET
 
Slovenija 06.03.2013
Vzporedni signali
08.03.2013, , Ulica kneza Koclja 9, 2000 Maribor

Vzporedni signali
8. 3. - 31. 3. 2013
KiBela, prostor za umetnost
MMC KIBLA

Vljudno vabljeni na otvoritev skupinske razstave Vzporedni signali, ki bo
v petek, 8. marca 2013, ob 20. uri v MMC KIBLA.

Ob otvoritvi bomo tudi predstavili knjigo (Ne)odvisni?.

Razstava bo na ogled do 31. marca.
------------------------------ ------------------------------ ---------------
Sodelujoči: Abbildungen Variete, Nataša Berk, Peter Tomaž Dobrila, Kruno
Jošt & Simon Poldauf & Maja Kohek, Lačni Franz, Te čudovite MARGINE, Marko
Ornik, Ana Pečar, Mirjana Rukavina, son:DA, Dejan Štampar, Vita Žgur
------------------------------ ------------------------------ ---------------

Kot pomembna vsebinska komponenta projekta New Media Cross Border (NMCB),
v okviru katerega je nastala tudi pričujoča razstava, se je vzpostavil
pojem neodvisnosti. Slednji ima v okviru alternativnih produkcijskih
prostorov skorajda kultno mesto - položaj nekega nedosegljivega ideala.
Največkrat se pojavlja v odnosu do preteklosti, minulega časa, ko je bilo
potrebno pisati manj poročil, ko so bila takšna ali drugačna sredstva
lažje dostopna in nekako manj potrebna ter je boj zanje bil manj krvav.
Tovrstne misli navadno nastajajo v retrospektivi, ki na minulo gleda skozi
filter nostalgije. Kulturna produkcija je neizbežno povezana tudi z
materialno stvarnostjo nekega obdobja - prav ta ji da, pogosto pa tudi
vsili, estetsko in vsebinsko specifiko. V slovenski kulturni sceni se
status takega, torej izrazito neodvisnega, obdobja pogosto pripisuje
osemdesetim letom prejšnjega stoletja. Obdobju punka, kulturnega vrenja,
gospodarske krize, angažirane civilne družbe in posledičnih prelomov.
Jugoslovanska osemdeseta so bila zaznamovana z ekonomsko krizo,
brezposelnostjo, zadolženostjo države in rigidnim birokratskim aparatom;
situacija se je še poglobila tekom tranzicije in se na koncu umirila v
obdobju rasti, ki pa se je sprevrglo v novo krizo, v več pogledih
vzporedno s tisto v osemdesetih.

Vzporejanje gospodarske in umetnostne zgodovine kaže, da so obdobja
umetnostnih prodorov pogosto sovpadala z zatonom gospodarstva, ekonomskimi
krizami in posledičnimi družbenimi trenji. Kriza vedno vodi v iskanje
alternativ, bolj učinkovitih in izvirnih sredstev komuniciranja idej. Zdi
se, da je s tem povezana vedno bolj pogosta raba videa v sodobni
umetnosti. Video je, vzporedno s širitvijo novih, vedno bolj prenosnih in
naprednih tehnologij, postopoma postal eden izmed najbolj demokratičnih
umetniških medijev. Omogoča tako produkcijsko zahtevne kot spontane in
gverilske izdelke, pri čemer pa lahko oboji dosegajo želeno izrazno moč.
Predstavlja učinkovit nosilec avtorjevega sporočila - učinkovit na dveh
nivojih: njegovo zajemanje je vedno bolj preprosto in tudi vedno bolj
kvalitetno, hkrati pa je video eden od najprimernejših medijev za prenos
in diseminacijo informacij širokemu občinstvu. Zavzema vlogo vzporedno s
tisto, ki jo je v preteklih desetletjih nosil fotokopirni stroj - ta je
omogočal preprosto obliko obveščanja hkrati pa je odpiral tudi nove
estetske potenciale, ki so jih mnogi takratni akterji spretno izkoriščali.

Prav spretna, pogosto humorna in ironična, raba novih tehnologij je ena od
ključnih strategij, ki omogočajo prilagajanje umetnosti spreminjajočim se
družbenim razmeram in iskanje vedno novih izraznih sredstev. Razstavljena
dela ne sodijo v tok novomedijske umetnosti, ki ga močno zaznamuje
fascinacija nad tehnologijo. S tehnološkega vidika so pogosto bolj
subverzivna - zagrabijo dostopen tehnološki aparat, si ga prisvojijo in
uporabijo za komunikacijo ideje - pa naj gre za provokativno plakatersko
akcijo, družbeno kritičen video, posnetek dogodka ali likalniški vmesnik
za računalnik.

Ž.D.

---
KiBela, prostor za umetnost
KID KIBLA
Ulica kneza Koclja 9
2000 Maribor

Odprto ob delavnikih in sobotah od 9. do 22. ure.