TA TEDEN
GORNJA RADGONA
LENDAVA
LJUBLJANA
LJUTOMER
MARIBOR
MURSKA SOBOTA
ORMOŽ
POMURJE
SLOVENIJA
SPODNJI KAMENŠČAK
TUJINA
PO VSEBINI
RECENZIJE
ARHIV
OPIS IN POGOJI
SEZNAM
GOSTOVANJE
SPLETNE SKUPINE
MC WIKI
VSTOP
PRIJAVA/REGISTRACIJA
Soustanovitelj in član
Projekt sofinancirajo:

NOVICE
 
NE SPREGLEJTE! Ant Farm in T. R., samo še do jutri, v Projektnem prostoru Aksioma
06.09.2013, Aksioma | Projektni prostor


Ne zamudite! Razstava je odprta samo še do jutri, 6. septembra 2013:

Ant Farm in T. R. Uthco
The Eternal Frame / Media Burn

Video instalacija
www.aksioma.org/eternalframe_mediaburn

Aksioma | Projektni prostor
Komenskega 18, Ljubljana
21. 8. - 6. 9. 2013
TO-PE od 12h - 18h


Inline image 1Inline image 2
Z dovoljenjem Video Data Bank, www.vdb.org


Ant Farm in T. R. Uthco sodita med najradikalnejše in najbolj domiselne protikulturne delovne skupine poznih šestdesetih in sedemdesetih let dvajsetega stoletja. Leta 1975 sta v sodelovanju posnela The Eternal Frame in Media Burn, dva od njunih najslovitejših videov, ki bosta od 21. avgusta do 6. septembra 2013 na ogled v Projektnem prostoru Aksioma.
Predstavitev teh dveh prelomnih in zgodovinsko priznanih del zgodnje umetnosti videa ne bo naključna. Kot je namignil kurator Edward W. Earle, The Eternal Frame in Media Burn ponazarjata »novo obliko družbenega aktivizma, ki se je izoblikovala iz kulturnega in političnega vrenja sedemdesetih let - gverilsko televizijo«. S pomočjo cenovno dostopnih videokomponent in prenosnih videokamer so skupine, kot so Videofreex, Peoples Video Theater, Raindance Corporation, Global Village in Ant Farm, začele proizvajati radikalne alternative komercialni televiziji, alternativno dokumentacijo zgodovinskih dogodkov, agitprop, ulično gledališče in performans. Po Earlovem mnenju »gverilski video ni nikoli v celoti uresničil svojih utopičnih ciljev vračanja moči oddajanja ljudem ali omogočanja prostega pretoka informacij in podob«. Na področju sodobne umetnosti je dejavnosti teh skupin dolgo zakrival uspeh drugih, komercialno uspešnejših praks, od formalističnih raziskav Paika in zakoncev Vasulka do »narcističnega videa« Vita Acconcija in podobnih ustvarjalcev; šele v zadnjih dveh desetletjih je s pojavom neodvisnih medijev, medijskega hekerskega aktivizma in spletne umetnosti to delo začelo vplivati na mlajše generacije, njegov pomen pa bo šele zdaj dobil polno priznanje.
Tako The Eternal Frame kot Media Burn sta psevdodokumentarca, ki uporabljata uprizarjanje v dokumentarnem slogu in posnetke iz zakulisja za doseganje satiričnih učinkov. Raziskujeta izkrivljajočo naravo medijske reprezentacije, v kateri se stvarnost in fikcija stapljata. V obeh delih je glavni lik »igralec predsednik« John Kennedy, ki ga upodablja Doug Hall, ustanovitelj T. R. Uthco. Media Burn so uprizorili v Cow Palace v San Franciscu 4. julija 1975 in ga promovirali kot »najvišji medijski dogodek«. Na spektakularnem psevdodogodku, o katerem so obširno poročali v medijih večinskega toka, so ironično uprizorili eksplozivni trk dveh najmočnejših ameriških kulturnih simbolov: avtomobila in televizije. Performans je tvorila vožnja dveh članov skupine Ant Farm v posebni inačici cadillaca eldorado (fantomski sanjski avtomobil/Phantom Dream Car) skozi piramido gorečih televizorjev. Posnetek, posnet z nadzorno videokamero, nameščeno znotraj posebej za to preoblikovanega krilca na avtomobilovem zadku, so kontrastno uokvirjali posnetki novic lokalnih televizijskih postaj in kratki videi, v katerih je imel Doug Hall, ki se je predstavil kot John F. Kennedy, govor o vplivu monopola množičnih medijev na ameriško življenje: »Kdo lahko zanika, da smo narod, odvisen od televizije in nenehnega pretoka medijev? Si niste nikoli želeli brcniti v svoj televizor?«
The Eternal Frame je pregled vloge medijev v ustvarjanju zgodovinskih mitov o atentatu na predsednika Kennedyja leta 1963. Delo se začne z odlomkom iz edinega obstoječega posnetka atentata, ki ga je posnel Abraham Zapruder, opazovalec parade. S pomočjo teh nekaj filmskih sličic, ki so jih uporabili kot izhodišče, so T. R. Uthco in Ant Farm skonstruirali večplastni dogodek, ki je hkrati spektakularni performans v živo, posneta rekonstrukcija atentata, psevdodokumentarec in - morda najzahrbtnejše - simulacija Zapruderjevega filma. Groteskna sopostavitev cirkusa in tragedije izpodbija našo medijsko izkušenost in kolektivni spomin na dejanski dogodek. Hall v vlogi umetnika predsednika nagovori svoje občinstvo z ironično opazko: »V resnici sem le še ena podoba na vašem zaslonu.«

Ant Farm so bili inovativen protikulturni kolektiv, ki je deloval na področju medijev, arhitekture in spektakla v poznih šestdesetih in sedemdesetih letih dvajsetega stoletja. Njihovi medijski dogodki, strukturirana prizorišča, performansi in videoposnetki združujejo nespoštljiv pop humor s kulturno in politično kritiko. Kolektiv sta ustanovila Chip Lord in Doug Michels leta 1968 v San Franciscu, in sicer kot alternativno prakso arhitekture, grafične umetnosti in okoljskega oblikovanja. Kolektiv se je pozneje razširil in vključil še Curtisa Schreierja ter občasno tudi Douglasa Hurra in Hudsona Marqueza.

T. R. Uthco so bili kolektiv multimedijskega performansa iz San Francisca, ki se je ukvarjal s satirično kritiko odnosa med podobami množičnih medijev in kulturnimi miti, pri čemer je kot svoje osnove strategije uporabljal ironijo, teatralnost in spektakel. Leta 1970 so ga ustanovili Doug Hall, Diane Andrews Hall in Jody Procter. Osredotočali so se na nespoštljivo uprizarjanje izmišljenih dogodkov, ustvarjali pa so tudi inštalacije in videodokumentacijo svojih performansov.



Produkcija: Aksioma - Zavod za sodobne umetnosti, Ljubljana, 2013
www.aksioma.org

Umetniški vodja: Janez Janša
Producentka: Marcela Okretič
Izvršna producentka: Sonja Grdina
Odnosi z javnostjo: Mojca Zupanič
Tehnični vodja: Valter Udovičić


Program zavoda Aksioma podpirata Ministrstvo za kulturo RS in MOL- Oddelek za kulturo.
Sponzor: Datacenter d.o.o.



Nova številka revije Neural (Št. 45 / Poletje 2013) je že na voljo za branje v galeriji!


Kontakti:
Sonja Grdina, 0590 54360, sonjagrdina@gmail.com
Aksioma | Zavod za sodobne umetnosti, Ljubljana

Neubergerjeva 25, 1000 Ljubljana, Slovenija
www.aksioma.org


Inline image 1 Inline image 2


To unsubscribe, follow the link: http://lists.arscenic.org/sympa/auto_signoff/aksioma/mcp%40siol.net
Daj v skupno rabo
Odgovori
Posreduj
Natisni novico

 
Program usposabljanja digitalnih kompetenc 20.11.2023
Usposobljanje na digitalnem področju 02.11.2023
Digitalne kompetence 30.10.2023
Festival migranskega filma 08.06.2023
Podoživimo Nemčjio 07.06.2023
ANKETA - MLADI





Javno dostopne točke
Regionalni pomurski multimedijski center – RPMMC pri Mladinskem centru Prlekije
KID Kibla, Maribor
Mladinski center Krško
Zavod Lokalpatriot
KUD France Prešern Trnovo – Ljudmila
KID Pina Koper
Masovna - Nova Gorica
Zavod K6/4
Mat kultra
MIKK Murska Sobota
Art center
Mladinski center Slovenj Gradec
Multimedijski center Gorenjske
Društvo Hiša kulture
Mladinski center Velenje
Marec 2024
Ne Po To Sr Če Pe So 
 
10 11 12 13 14 15 16 
17 18 19 20 21 22 23 
24 25 26 27 28 29 30 
31  
rEUral
Občina Razkrižje
Občina Ljutomer
Občina Ormož
Občina Murska Sobota
Občina Gornja Radgona
Občina Lendava
Brezplačni SMS-i
Storitev sponzorira Si.mobil - Vodafone.
Veste zakaj je pomembno Evropsko leto mladih ?
DA
NE
KLOPOTEC.NET - REGIONALNI POMURSKI MULTIMEDIJSKI PORTAL
Lastnik in ustanovitelj: MLADINSKI CENTER PRLEKIJE, Spodnji Kamenščak 23, 9240 LJUTOMER, tel.: 02 58 48 033; fax: 02 58 48 034; gsm: 031 525 367; e-mail: mcp@siol.net